منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

رئیس هیأت الحشد الشعبی: انتخاب سفیر ایران در عراق به سعودی‌ها مربوط نمی‌شود


خبرگزاری فارس: رئیس هیأت الحشد الشعبی: انتخاب سفیر ایران در عراق به سعودی‌ها مربوط نمی‌شود

«فالح الفیاض» رئیس هیأت الحشد الشعبی با استقبال از انتخاب «ایرج مسجدی» به عنوان سفیر ایران در عراق، این مسأله را به سعودی‌ها مربوط ندانست.  

«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی دولت عراق و رئیس «هیئت الحشد الشعبی» در گفت‌و‌گو با شبکه العالم، درخصوص موضع عربستان درباره «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد گفت: این موضوع به ایران و عراق مربوط است.

وی تأکید کرد: این موضوع که چه کسی نماینده جمهوری اسلامی ایران در عراق باشد، مربوط به ایران می‌باشد.

الفیاض گفت: ما از هرکسی که ایران به عنوان سفیر معرفی کند استقبال می‌کنیم، و ما خاطرات بسیار خوبی از این شخص (سفیر ایران در بغداد) داریم؛ وی در حمایت از عراق نقش مهمی ایفا کرده و سابقه و حضوری جهادی دارد؛ و حتما نقش مهمی در ارتقا و گسترش روابط و دفاع از منافع دو کشور ایفا خواهد کرد.

* ایران نخستین حامی عراق در مقابل داعش

مشاور امنیت ملی عراق به نقش ایران در مقابله با داعش اشاره کرد و اظهار داشت: از نخستین روز مقابله با داعش، تنها طرفی که به حمایت و یاری عراق شتافت، جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: ایران از ارتش عراق و الحشد الشعبی -که در آن زمان به تازگی پا گرفته و تأسیس شده بود- پشتیبانی کرد.

الفیاض تأکید کرد: دانش و تجربه برخی مستشاران و سلاح و کمکهای ایران، نقش بزرگی در تقویت الحشد الشعبی و ایفای نقش آن در صحنه عراق داشت.

* قدردانی از حمایتهای ایران از ارتش و الحشد الشعبی

الفیاض خاطرنشان کرد: ما از حمایتهای سازنده و بزرگ جمهوری اسلامی ایران از نیروهای عراقی و به ویژه الحشد الشعبی قدردانی می‌کنیم.

الفیاض افزود: ما در روابط با جمهوری اسلامی ایران، به مواضع و دیدگاه‌های دیگران توجهی نمی‌کنیم؛ عراق و ایران مرزهای بسیار طولانی دارند و دو کشور از اشتراکات فرهنگی، عقیدتی راسخ و منافع مشترک بسیاری برخوردار هستند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.