منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

اقدام ترامپ توهین به ملت ایران است


خبرگزاری فارس: اقدام ترامپ توهین به ملت ایران است/ قرار بود دولت منزلت پاسپورت ایرانی را حفظ کند/ مواضع آمریکا علی‌رغم برجام هیچ تغییری نکرده

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بابیان اینکه ترامپ به دنبال تحقیر ملت ایران است گفت: دولت باید در اقدام عملی و متقابل در قبال توهین رئیس‌جمهور آمریکا انجام دهد. 

 
 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره قانون منع روادید از سوی ترامپ علیه ایران اظهار داشت: مواضع آمریکا علی‌رغم برجام هیچ تغییری نکرده است و به میزانی که دولت در برابر خواسته‌های غیرمنطقی آن‌ها عقب‌نشینی کرده آن‌ها سعی در پیشروی داشته‌اند.

وی تأکید کرد: مسئله لغو روادیدها و صدور ویزا برای ایرانیان در کنار کشوهایی چون سودان و سومالی اهانت به پاسپورت ایرانی است و دولت نتوانسته در جهت حفظ منزلت پاسپورت ایرانی گامی بردارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بابیان اینکه لغو روادید و صدور ویزا مشکلات عدیده‌ای را برای ورزشکاران، بازیکنان، بیماران و فرهنگی پدید می‌آورد، گفت: 500 هزار ایرانی ساکن آمریکا داریم که برای دید و بازدید به این کشور سفر می‌کنند که در طول مدتی که دولت ترامپ چنین تصمیمی را گرفته دچار مشکل خواهند شد.

ترقی از دولت خواست که در برابر لغو روادید و صدور ویزا برای ایرانیان که برخلاف قوانین بین‌المللی صورت گرفته واکنش جدی اتخاذ کنند و این واکنش فقط محدود به حرف نشود.

به گفته وی دولت جمهوری اسلامی ایران باید در برابر اقدام دولت ترامپ و لغو روادید واکنش عملی صورت دهد چراکه اگر بنای آنان بر تحقیر ملت ایران است، ما نیز باید همان رویه را دنبال و آنان را تحقیر کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است که غرور ملت ایران نباید در اثر تصمیمات نابخردانه آمریکایی‌ها آسیب ببیند؛ بر همین منطق، ملت ایران از دولت خود انتظار دارند با پشتیبانی ملت، قاطعانه با اهانت به پاسپورت ایرانی و خود کنند.

ترقی لغو روادید و صدور ویزا به آمریکایی‌ها را یکی از ابزارهای دولت برای پاسخ به اهانت دولت ترامپ عنوان و تأکید کرد: ما ابزارهای متعددی در دست داریم. به‌عنوان‌مثال جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جلوی عبور هواپیماهایی که از آسمان ایران به مقصد آمریکا صورت می‌پذیرد را بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.