منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

قالیباف در جلسه شورای شهر تهران:آلودگی هوا بیش از پلاسکو تلفات دارد


خبرگزاری فارس: آلودگی هوا بیش از پلاسکو تلفات دارد/مدیریت بحران اصلاح طلبان در یک حادثه 320 نفر تلفات داشت از جمله 24 آتشنشان /شرمنده مردم هستم که جانم را فدایشان نکرده ام

شهردار تهران گفت: ساختمان بلندمرتبه 25 طبقه‌ای که در کوچه 6 متری ساخته شده است تاریخ ساخت آن را مطرح کنید. 290 ساختمان پروانه ساخت ندارند و مشخص شود که این ساختمان‌ها در چه دوره‌ای ساخته شده است.  

 محمدباقر قالیباف پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران درباره حادثه پلاسکو اظهار داشت:‌قطعا نمی‌توان به تمامی سوالات اعضای شورای شهر در این وقت کوتاهی که باقیمانده پاسخ داد ولی در جلسه‌ای دیگر در این خصوص توضیحاتی را ارائه خواهم داد.

وی با تأکید بر اینکه به کلیات حادثه پلاسکو را اشاره شده است،‌گفت: از لحظه اول وقوع حادثه مستندنگاری این حادثه انجام شده و گروه‌های علمی در حال انجام این مستندسازی هستند و جمع‌بندی آنها نیز در حال انجام است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مدیریت بحران همه حضور داشتند، گفت: بنده دوره پدافند و بحران را در دانشگاه‌های کشور در مقطع دکترا تدریس کرده‌ام و در حال حاضر بحث این نیست که شهردار تهران باید این تخصص‌ها را داشته باشد.

وی گفت:‌در سن 17 سالگی در زلزله طبس ورود پیدا کردم و در زلزله رودبار جزو اولین گروهی بودم که به محل حادثه رسیدم.

وی یادآور شد: در حادثه بم نیز بنده حضور داشتم و در سه زلزله بزرگ در کشور در حوزه نظری و عملی تجربه کسب کردم.

شهردار تهران گفت:‌ اطلس آتش‌نشانی دو ماه قبل به شورا داده شده است و اطلس زلزله نیز در شهر تهران تهیه و برآوردهای لازم آن انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات مدیریت بحران در شهر تهران در مدیریت فعلی بی‌نظیر بوده است،‌گفت: اقداماتی که صورت گرفته است کاملاً روشن است و بعداً‌توضیح خواهیم داد که بعضی از دستگاه‌ها دقیقاً به وظایفشان عمل کرده‌اند یا خیر

شهردار تهران افزود: ما این ادعا را نداریم که تجهیزات ما کامل است قطعا اگر حادثه ساختمان پلاسکو در سه ساختمان دیگر اتفاق می‌افتاد قادر نبودیم هر سه ساختمان را اداره کنیم. اینکه آیا تجهیزات ما جزو مدرن‌ترین تجهیزات است؛ این طور نیست. 

قالیباف افزود: ساختمان بلندمرتبه 25 طبقه‌ای که در کوچه 6 متری ساخته شده است تاریخ ساخت آن را مطرح کنید. 290 ساختمان پروانه ساخت ندارند و مشخص شود که این ساختمان‌ها در چه دوره‌ای ساخته شده است.

وی افزود: در شهرستان پردیس چند ساختمان بالای 12 طبقه ساخته شده است؟ 800 برج بالای 12 طبقه در شهرستان پردیس ساخته شده که آتش‌نشانی، بیمارستان و حتی دسترسی مناسب نیز ندارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.