منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

واکنش‌ها به درگیری مرزی در سیستان وبلوچستان؛ اطلاعات جدید از شهدای مرزبانی در میرجاوه


مرزبانی

بر اثر درگیری شب گذشته در محدوده پاسگاه مرزی میرجاوه تعدادی از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیدند. 

به گزارش مشرق، ساعت ۱۹:۴۰ شب گذشته مأموران پاسگاه مرزی میرجاوه استان سیستان وبلوچستان حین تعویض شیفت بین میل مرزی ۹۹ و ۱۰۰ در کمین تروریست‌های تکفیری گرفتار شده و تروریست‌ها ناجوانمردانه با توجه به غافلگیری مرزبانان کشورمان، با شلیک گرینف، ۱۱ مرزبان غیور را به رگبار بستند.

تروریست‌ها پس از این حادثه با استفاده از تاریکی شب و صعب العبور بودن منطقه، به خاک پاکستان متواری شدند. در جریان این اقدام تروریستی ۱۰ مرزبان شامل هفت سرباز و نیروی کادری به شهادت رسیدند. ساعتی پس از این اقدام گروهک تروریستی جیش الظلم با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

درخواست ناجا از دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حادثه میرجاوه

سردار سعید منتظرالمهدی در این خصوص گفت: در پی حمله ناجوانمردانه شماری از تروریست ها که هماره مترصد ضربه زدن و ناامن کردن کشور عزیزمان ایران هستند، متأسفانه در روز گذشته از داخل خاک پاکستان اقدام به آتش به سمت مرزبانان غیرتمند هنگ مرزی میرجاوه شد که تعداد ۹ تن از مردان مرد و حارثان و حافظان مرزهای کشورمان به شهادت رسیدند .

وی افزود: بی شک مسئولیت این دست حوادث بر عهده دولت پاکستان است و قطعا پلیس تا تعیین تکلیف این وضعیت موضوع را پیگیری می نماید و از دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز خواهان پیگیری جدی این موضوع هستیم.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: ساعاتی پس از این اتفاق، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در منطقه حاضر و طی جلساتی با طرف پاکستانی ضمن اعلام مراتب اعتراض خود، آنها را مسئول این ناامنی دانسته و خواهان پیگیری این موضوع شد.

سردار منتظرالمهدی در خاتمه گفت: اینجانب به نمایندگی از سازمان بزرگ نیروی انتظامی، ادای احترام می کنم به روح بلند و ملکوتی مردان غیرتمند و جان برکف مرزبان نیروی انتظامی که تا پای جان از وجب به وجب خاک ایران سرافرازمان، محافظت می نمایند و همچنین برای خانواده آن عزیزان طلب صبر و شکیبایی از درگاه ایزد منان دارم.

پیام تسلیت حجت الاسلام رئیسی در پی شهادت جمعی از مرزبانان ناجا

سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در پیامی شهادت جمعی از کادر وظیفه شناس و سربازان غیور نیروی انتظامی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر تاسف برانگیز شهادت جمعی از کادر وظیفه شناس و سربازان غیور نیروی انتظامی را پس از حضور در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری دریافت کردم.

این مصیبت دلخراش را به ملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب و پیش از همه به خانواده این عزیزان که از وجود ظاهری چنین دلاورمردانی محروم شده اند تسلیت عرض می کنم.

این جنایت توسط عناصر فرومایه ای صورت گرفته که فکر و ذکر و توان خود را چشم بسته در اختیار اربابان فرامنطقه ای خود قرار داده اند.

شفای عاجل و کامل مجروحان حادثه را از درگاه خداوند متعال خواهانم

سید ابراهیم رئیسی»

جهانگیری شهادت جمعی از مرزبانان را تسلیت گفت

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جانسوز جمعی از فرزندان رشید و شجاع ملت ایران در اقدام تروریستی اشرار مسلح در منطقه میرجاوه استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

شهادت مظلومانه و جانسوز جمعی از فرزندان رشید و شجاع ملت ایران که در اقدامی تروریستی به دست اشرار مسلح در منطقه مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان به لقاء الله شتافتند، ملت ایران را داغدار کرد.

ملت قدرشناس ایران همواره از مرزبانان غیور و فداکار خود که در راه تأمین امنیت و آرامش هموطنان شان از جان عزیز و خون پاک خود گذشتند با بزرگی و افتخار یاد خواهد کرد.

تروریست‌های وابسته و مزدوران وطن فروش بدانند که نمی‌توانند با انجام این دست از اقدامات ضدانسانی و خائنانه در عزم استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و شرارت خللی وارد کنند و بدون تردید مرتکبین این جنایت غیرانسانی و نفرت انگیز را به سزای اعمال ننگین شان می‌رساند.

ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های داغدار این عزیزان، همرزمان آنها در نیروی انتظامی و همه آحاد ملت بزرگوار و صبور ایران، از خداوند متعال برای شهدای این حادثه غمبار علو درجات و حشر با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده‌های عزادار و بزرگوار این عزیزان صبر و اجر مسألت دارم.   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.