منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

روحانی در سی‌وچهارمین مراسم جایزه کتاب سال: اگر حق‌الناس و نرمش قهرمانانه نبود در مذاکرات موفق نمی‌شدیم


خبرگزاری فارس: اگر حق‌الناس و نرمش قهرمانانه نبود در مذاکرات موفق نمی‌شدیم/ رئیس‌جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند توافق را تحمل کند/ انتخابات چقدر ارزش دارد که از حالا شروع به معصیت خدا کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رهبری با بیان نرمش قهرمانانه راه را باز کردند و مسیر را گشودند،گفت: ما با این 2 نظر و فتوای سیاسی توانستیم به جایی برسیم که رئیس جمهور جدید آمریکا مدام این توافق را می‌خواند و نمی‌تواند تحمل کند.  

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در سی‌وچهارمین مراسم جایزه کتاب سال که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: ما در مسائل مهم سیاسی در برابر دنیا می‌توانیم بایستیم. این اندیشه است که می‌تواند بایستد، فکر سالم را بیدار کنیم. با نوشتن، سخن گفتن و با بیان حقایق ذهن را آماده کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا ما در برابر قدرت بزرگ در مسئله هسته‌ای توانستیم توفیق به دست آوریم، گفت: 2 نظریه را رهبری بیان کردند. اول اینکه در انتخابات سال 92 اعلام کردند این صندوق آراء و این رأس حق‌الناس است. همه پای صندوق بروند، رأی‌ها باید حفظ شود. گفتند من هم فقط یک رأس دارم و کسی به من چیزی نسبت ندهد، من یک نفر در میان کاندیداها در ذهنم است و به آن رأی می‌دهم و کسی از آن خبر ندارد. ظاهرش ساده است. این بیان رهبری و این حق‌الناس بودن و اینکه هر کسی حتی اگر با نظام میانه ندارد، با صندوق رابطه برقرار کند به خاطر کشور و ملتش، این پایه اول بود.

روحانی افزود: پایه دوم نظریه نرمش قهرمانانه بود. این 2 نظریه بود که ما را پیروز کرد. هسته‌ای کجا درست شد؟‌ درست است که بحث کردیم و به نتیجه رسیدیم، اما پایه آن، رأی مردم در خرداد 92 بود و گرنه یک راه دیگری می‌شد. چرا ما رفتیم کنار قدرت‌های بزرگ؟ بعضی می‌گفتند ما نباید اصلاً با اینها حرف بزنیم و نزدیک شویم. آنها یک کلاه گشاد دارند که ما تا نشستیم آن را سر ما می‌گذارند. ما هرچقدر می‌گفتیم ما عمامه داریم کلاه سرمان نمی‌رود می‌گفتند کلاه خیلی گشاد دارند فوق عمامه!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.