منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

چشمان تیزبین مهندسین ایرانی در نقشه برداری

نخستین بار که از این محصول استراتژیک در جهان استفاده شد به سال ۱۸۴۹ میلادی در اتریش باز می‌گردد و به مرور و با گذشت زمان به تدریج پیشرفت کرده و به نقطه کنونی رسیده است.

پهپاد طارق

پهپاد‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند MAV، پهپاد‌های مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین، البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

 قصد داریم تا مجموعه گزارش‌هایی دستاورد‌های حوزه پهپادی کشور را که به صورت بومی طراحی و ساخته شده‌اند را بررسی و تحلیل کند.

بیشتر بخوانید:چشمان تیزبین مهندسین ایرانی در نقشه برداری

فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش منصوب شد

فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش منصوب شد

  به پیشنهاد امیر حیدری با حکم فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ «هلاکو احمدیان» فرمانده جدید تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه واکنش سریع نیروی زمینی ارتش شد.

سرهنگ احمدیان دوره‌های مختلف چتربازی، مربیگری چتربازی، تکاور، رهایی و گروگان، دور‌های غواصی، پاراگلایدر، سقوط آزاد، نبرد در کوهستان، دافوس، را گذرانده است.

وی پیش از این فرمانده یگان رهایی گروگان تیپ نوهد و همچنین مدتی را به عنوان جانشین فرمانده مرکز پیاده شیراز مشغول به خدمت بوده است.

انتهای پیام/

سامانه هوشمند «مدیریت ارتباط نیرو‌های مسلح» رونمایی شد

سامانه هوشمند «مدیریت ارتباط نیرو‌های مسلح» رونمایی شد

  نخستین سامانه هوشمند مدیریت ارتباط با نیرو‌های مسلح با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع رونمایی شد.

 بیشتر بخوانید: نمایشگاه دستاور‌دهای دفاعی سازمان صنایع دفاع رونمایی شد.

پرنده‌ای که هنوز هم پنهان است

پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند.

پرنده‌ای که ایران را وارد باشگاه پرنده‌های بال دلتا کرد/ دلتا، پرنده‌ای پنهان‌کارکه هنوز هم پنهان است + تصاویر

بیشتر بخوانید:پهپاد دلتا، پرنده‌ای که هنوز هم پنهان است + تصاویر

صنایع الکترونیک شیراز نیاز‌های دفاعی کشور را تامین می‌کند

صنایع الکترونیک شیراز نیاز‌های دفاعی کشور را تامین می‌کند/ انعقاد قراردادهای متعدد با صاایران و صاشیراز

   امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه بازدید از صنایع الکترونیک شیراز وابسته به وزارت دفاع، با بیان اینکه همرزمان ما با تلاش شبانه روزی در حوزه صنعت، وابستگی‌های دفاعی را قطع کرده اند گفت: در تامین نیازمندی‌های چرخه دفاعی در نیرو‌های مسلح و امکانانی که برای نیرو‌های ارتش لازم داریم، یکی از مهمترین مراکز در تامین نیاز‌های ما صنایع الکترونیک شیراز است که تاکنون توانسته وابستگی‌های دفاعی کشور را قطع کند.

بیشتر بخوانید:انعقاد قراردادهای متعدد با صاایران و صاشیراز