منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

وقت اضافه آمریکا به تروریست‌ها


در ماه های گذشته، تمام برنامه ریزی های لازم برای آزادی این شهر انجام شد و براساس زمان بندی ها قرار بود ۱۰ روز قبل، عملیات در این محور آغاز شود که با فشار دولت آمریکا عملیات متوقف شد. 

   در ماه های گذشته، تمام برنامه ریزی های لازم برای آزادی این شهر انجام شد و براساس زمان بندی ها قرار بود ۱۰ روز قبل، عملیات در این محور آغاز شود که با فشار دولت آمریکا عملیات متوقف شد.  شهر راهبردی تلعفر یا همان موصل کوچک در شمال غرب استان نینوا عراق واقع شده و مساحتی حدود ۲۸ کیلومتر دارد و از محور شرقی تنها ۷۰ کیلومتر با شهر موصل مرکز استان فاصله دارد.

تلعفر از محور شمال غربی در ۸۰ کیلومتر مرز ترکیه واقع شده و از محور غربی با مرز سوریه حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

این شهر راهبردی از شمال به استان دهوک، از جنوب به منطقه الحضر و از غرب به شهر راهبردی سنجار متصل می شود.

شهر تلعفر قبل در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۰۰ هزار جمعیت داشت و بافت جمعیتی آن شامل اقوام ترکمان، کرد و اعراب بود اما پس از اشغال این شهر توسط عناصر تروریستی داعش، دهها هزار تن از شهروندان به استان های کربلا و نجف مهاجرت کردند. قابل ذکر است با پاکسازی مناطق غربی، شهر تلعفر در محاصره نیروهای عراقی است.

در ماه های گذشته، تمام برنامه ریزی های لازم برای آزادی این شهر انجام شد و براساس زمان بندی ها قرار بود ۱۰ روز قبل، عملیات در این محور آغاز شود که با فشار دولت آمریکا ( خرید زمان برای گروه تروریستی داعش) عملیات متوقف شد و آزادسازی مناطق جنوب شرقی موصل و منطقه الحضر در دستور کار قرار گرفت.

برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

اما چرا عملیات آزادسازی تلعفر متوقف شد؟ برای پاسخ به این سوال به اهمیت این شهر راهبردی اشاره می شود.

  ۱- تلعفر در مقطع فعلی تنها شهری محسوب می شود که عناصر تروریستی داعش از طریق آن درصدد هستند تا دوباره به شهر موصل، مرکز استان نینوا حمله کنند و محاصره همقطاری خود را در این شهر بشکنند.

۲ - در حال حاضر فرودگاه تلعفر در کنترل نیروهای بسیج مردمی است و اگر شهر تلعفر از اشغال خارج شود زمینه برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه فراهم می شود موضوعی که اصلا مورد رضایت حامیان تروریست ها نیست.

  ۳ - از سوی دیگر باید توجه داشت تنها مسیر ممکن برای فرار سرکرده های سرشناس گروه تروریستی از شهر موصل شهر تلعفر است و همین مسئله باعث شده تا از انجام عملیات برای آزادی این شهر جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.