منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

عقب‌نشینی داعش از شرق حلب به سمت الرقه

تکفیری‌های داعش برای کمک به نیروهای خود در استان الرقه از شرق حلب عقب‌نشینی کردند.

خبرگزاری فارس: عقب‌نشینی داعش از شرق حلب به سمت الرقه

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، تکفیری‌های داعش از منطقه «جرابلس» در شرق حلب به سمت استان رقه در شمال شرق سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.

این عقب‌نشینی به دلیل درگیری شدید بین نیروهای کرد سوریه با تروریست‌های داعش در مناطق مختلف استان الرقه صورت گرفته است. شهر الرقه پایتخت داعش در سوریه محسوب می‌شود و از سوی نیروهای کرد به شدت تهدید می‌شود.

 

مدتی پیش منطقه «تل ابیض» در شمال الرقه با حمایت ائتلاف آمریکایی و نیروهای ارتش آزاد به دست نیروهای کرد افتاد و پس از آن نیروهای داعش مدام عقب‌نشینی کرده‌اند.

آزادسازی شهرهای تل ابیض و عین عیسی و لشکر 93 در شمال رقه توسط کمیته‌های دفاع مردمی کردهای سوریه و تعدادی از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد که اتاق عملیات مشترکی تحت عنوان «آتشفشان فرات» تشکیل داده‌اند و همچنان به پیشروی خود به سمت شهر «رقه»، پایگاه داعش در سوریه ادامه می‌دهند، به شدت این گروه تروریستی تکفیری را به وحشت انداخته است.

برای مقابله با حمله اتاق عملیات آتشفشان فرات علیه رقه، داعش اقدام به آوردن استحکامات و تجهیزات نظامی جدید از شهرهای دیر الزور و المیادین به رقه کرده است.

همچنین عناصر داعش اقدام به ایجاد خاکریزها و مواضع دفاعی جدید در نقاط مهم شمال شهر رقه و اطراف هتل فروسیه و ایستگاه سوخت الرشید و مدرسه المعری تا مزرعه حطین کرده که خارج از شهر رقه قرار دارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.