منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

تقوای الهی همانند سپری است که انسان را در برابر تیرهای دشمن حفظ می نماید

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد ارتش، گفت: تقوای الهی همانند سپری است که انسان را در برابر تیرهای دشمن حفظ می نماید.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور در کلاس تفسیر قرآن کریم فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد ارتش که در سالن همایش های اداره فن آوری اطلاعات این ستاد برگزار شد، گفت: تقوای الهی همانند سپری است که انسان را در برابر تیرهای دشمن حفظ می نماید.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم حجت الاسلام محمد حسنی، طی سخنانی به بررسی سیمای بندگان محبوب خداوند از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: انسان هایی که خداوند آنها را دوست دارد تقوی کاران، عدالت پیشگان، مجاهدین فی سبیل الله، صابرین، محسنین، توبه کاران، پاکان، توکل کنندگان به خداوند، پیروان راه پیامبر (ص) و دین یاوران برگزیده می باشند .

وی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان ماه متقین و تقوا پیشگان است، افزود: تقوا یک نیروی درونی خود کنترلی می باشد که در پیچ و خم های خطرناک به کمک انسان آمده و او را نجات می دهد.

محمد حسنی با بیان اینکه تقوا در نزد خداوند متعال چنان ارزش و جایگاهی دارد که یکی از مهم ترین خصوصیات قرآن، هدایت متقین است، افزود: ملاک برتری افراد و جوامع بر یکدیگر و همچنین صلاحیت آنها، تقوا می باشد .

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نقطه مقابل بندگان محبوب خداوند را مغبوضین خواند و تصریح کرد: متجاوزین، کافرین، ناسپاسان، ستمکاران، فخر فروشان، ظالمین، سرمستان ثروت و قدرت، مفسدین، اسراف کاران و مستکبرین جزو گروه مغبوضین هستند.

او  در بخش دیگری از سخنانش تقوا را همانند سپری در برابر تیرهای دشمن جهت حفظ انسان خواند و خاطر نشان کرد: خداوند در آیات مختلف ضمن اینکه بندگانش را به تقوای الهی دعوت می کند و نجات آنها را در گرو تقوای الهی می داند، می فرماید: انسانها فقط با تمسک به تقوای الهی می توانند اهل نجات باشند و خود را از خطرها، امتحانات و بلایا حفظ نمایند.

وی در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم صفات متقین را، ایمان به غیب، ارتباط با خدا، ارتباط با انسان ها، ایمان به انبیای الهی، ایمان به آخرت و خداوند و ملائکه، وفای به عهد و جهاد در راه خدا برشمرده است. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.