منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

ماجراجویی غرب در حوزه موشکی ایران مبنای حقوقی ندارد

خبرگزاری فارس: ماجراجویی غرب در حوزه موشکی ایران مبنای حقوقی ندارد/ باید دقت کرد از طرق دیگر اقدام به تحریم‌ نکنند/ اقتصاد مقاومتی و درون‌زا اولویت نخست مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکدام از موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند، بنابراین ماجراجویی‌های جدید غربی‌ها هیچ مبنای حقوقی نداشته و تنها جنجال‌آفرینی تبلیغاتی است.   

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکدام از موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند، بنابراین ماجراجویی‌های جدید غربی‌ها هیچ مبنای حقوقی نداشته و تنها جنجال‌آفرینی تبلیغاتی است.  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه)‌ در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور نیازمند یک حرکت عمیق و همه جانبه برای تحقق اقتصادی مولد و درون‌زا است، البته برای تحقق این مسئله لوازم و مسائلی وجود دارد که یکی از آنها مسئله تحریم‌های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: در زمان اعمال تحریم‌ها، مسائل و مشکلاتی به ویژه بالا رفتن هزینه تولید و بروز برخی مشکلات دیگر در حوزه تولید ایجاد شد، حال در مذاکرات هسته‌ای هدف اصلی این بود که تحریم‌ها برداشته شده، این مسئله سنگی بود که غربی‌ها بر سر راه ملت ایران انداختند و خوشبختانه در سال گذشته همه همت کردند تا این سنگ برداشته شد.

 

رئیس مجلس تصریح کرد: در این رابطه باید دقت کرد همان کشورهایی که در مسیر جمهوری اسلامی ایران سنگ انداخته بودند، ممکن است از راه دیگری وارد شده و بار دیگر اقدام به سنگ‌اندازی و اعمال تحریم‌های جدید از طرق دیگر کنند، از این رو باید این اقدامات و موضوعات کاملاً رصد شود. همچنین اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که کشورهای دیگر باید به تعهدات خود عمل کنند، مسئله به قاعده و بسیار سنجیده است.

 

وی ادامه داد: ما می‌توانیم آمریکایی‌ها را از در بیرون کنیم، اما آنها به دنبال وارد شدن از پنجره هستند تا از راه‌های دیگری تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کنند که این مسئله نشان‌دهنده لزوم اهمیت هوشیاری، رصد و مراقبت از اقدامات آنهاست.

 

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: در شرایط کنونی همدل و یکصدا بودن در داخل کشور در مقابل دشمنان امر مهمی است و این بدان معناست که به جای آنکه افراد به جان یکدیگر بیفتند باید در مقابل اجانت همصدا باشند، از این رو این ایستادگی و یکصدا بودن موجب شد که غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای عقب‌نشینی کنند. در شرایط کنونی نیز غربی‌ها مدام به دنبال ایجاد ماجراهای جدیدی هستند که قطعاً ما برای مقابله با این اقدامات به همدلی، ایستادگی و استقامت نیاز داریم.

وی در واکنش به اظهارات و ادعاهای کشورهای غربی درباره مسئله موشکی کشورمان افزود: غربی‌ها در چند روز اخیر ادعاهایی را مطرح و اعلام کرده‌اند که آزمایشات موشکی ایران باید در شورای امنیت مطرح و بررسی شود که این نشان‌دهنده آن است که در این اقدامات سوءنیت وجود دارد، زیرا همان زمانی که بحث برچیده شدن قطعنامه‌های ظالمانه مطرح بود، این موضوع از سوی کشورهای غربی به میان آمد که بحث موشک‌های بالستیک ایران نیز باید شامل تحریم باشد. آنها اصرار داشتند که این موضوع در قطعنامه جدید گنجانده شود که موشک‌هایی که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارند، باید شامل تحریم‌ها شوند، اما جمهوری اسلامی زیر بار این خواسته نرفت.

لاریجانی ادامه داد: پس از مخالف ایران این موضوع مقرر شد که ایران از طراحی موشک‌هایی با کاربرد هسته‌ای پرهیز کند و جمهوری اسلامی به این مسئله پایبند است، وقتی گفتیم که سلاح مخرب هسته‌ای را نمی‌سازیم، حال این موضوع یا ساخت بمب بوده یا ساخت کلاهک موشک است، همان موقع این دقت نظر بود که اگر غربی‌ها بگویند که موشک‌های دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای، ممکن است این مسئله را معطوف به موشک‌های بالستیک ایران کنند. بنابراین موضوع طراحی موشک‌هایی با کاربرد هسته‌ای مقرر شد.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.