منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

بایدهای پلیسی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در مقابل پیشنهادهای غیر معمول


خبرگزاری فارس: بایدهای پلیسی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در مقابل پیشنهادهای غیر معمول

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی پایتخت از بایدهای پلیسی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در مقابل پیشنهادهای غیر معمول و همچنین آموزش به کودکان در خصوص آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله اعتیاد، رفتارهای پرخطر و دوستان ناباب سخن گفت. 

  به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پی انتشار خبر قتل نوجوان 11 ساله، بیان داشت: به دلیل شرایط سنی خاصی که کودکان و نوجوانان دارند خطرات مختلفی در کمین آنها وجود دارد که همین موضوع ایجاب می کند که با کنار گذاشتن نصایح کلی همچون «مواظب خودت باش و...» آنان را دقیقا از خطراتی که می تواند به آنها آسیب برساند، آگاه سازیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: همانگونه که نحوه عبور از عرض خیابان را به فرزندانمان می آموزیم و همواره اصرار داریم که هنگام عبور از خیابان دقت لازم را داشته باشند در مورد آسیب های اجتماعی مختلف از جمله اعتیاد، رفتارهای پرخطر، دوستان ناباب و... باید به آنان آگاهی بدهیم.

سرهنگ مرادی ادامه داد: والدین باید به فرزندان خود تاکید کنند که به غریبه‌ها به هیچ وجه اعتماد نکنند و دعوت هیچ غریبه ای را برای سوار شدن در خودروی شخصی یا موتورسیکلت آنان را نپذیرند؛ همچنین اجازه ندهید فرزند شما ساعتها در خانه همسایه بمانند یا شب بدون حضور شما در خانه بستگان بخوابند.

وی خاطرنشان کرد: کودک باید بداند که احترام و اعتماد به بزرگتر را فقط در چارچوب‌های شناخته شده مانند مدرسه و خانواده خود رعایت کند و هرگز به غریبه ها اعتماد نکند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: باید به فرزندان خود یاد بدهیم که در مقابل پیشنهادهای غیر معمول با قاطعیت نه بگویند و فراموش نکنیم که حوادث ناگوار نتیجه غفلت ماست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.