منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

همایش سربازان متاهل و همسران آنها در دژبان ارتش برگزار شد

همایش «کوچه باغ خوشبختی» با هدف ارتقای بصیرت دینی و سیاسی و تکریم کارکنان وظیفه متاهل و همسران آنها صبح امروز (چهارشنبه، 13 آذرماه) در فرماندهی دژبان کل ارتش برگزار شد.  به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین صنعت پور با اشاره به برخی از وظایف و مسئولیت های زندگی مشترک زوجین گفت: یکی از مهمترین این وظایف مشترک، آراستگی زن و مرد است. انسان مؤمن باید شیک پوش باشد و این زینت مانند غذا برای انسان واجب است اما زینت زن باید برای همسرش باشد. قرآن کریم زنان را از تبرج و خودآرایی و خودنمایی در جامعه نهی کرده و این مطلب به صراحت در آیه ۳۱ سوره مبارکه نور عنوان شده است.

وی افزود: مردان هم موظفند همواره خود را آراسته نگه دارند؛ چرا که آراستگی از آداب و رفتار پیامبر اکرم (ص) بوده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه، حُسن معاشرت را از وظایف مشترک زوجین خواند و گفت: قرآن کریم سفارش می کند که با همسرانتان خوب رفتار کنید و این معاشرت باید جمیل باشد که توجه به نیازهای یکدیگر با توجه به اقتضائات، کلام نرم و رفتار با محبت، گشاده رویی، راستگویی، امانتداری، خوش زبانی، خیرخواهی، گذشت، بردباری و وظیفه شناسی از جلوه های حسن معاشرت می باشد که در آیات و روایات متعدد مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام صنعت پور در ادامه با اشاره به این که جهاد زن شوهرداری است، احترام متقابل را به عنوان سومین نقطه رفتاری مشترک بین زوجین خواند و افزود: زوجین در هر موقعیت مالی و اجتماعی که باشند باز هم موظف به احترام متقابل بوده و صدا زدن با نام نیک و پرهیز از به کاربردن القاب ناپسند از مصادیق احترام متقابل است که رعایت آن موجب شیرینی زندگی و ایجاد آسایش و آرامش می شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش همچنین حفظ آبرو را یکی دیگر از وظایف مشترک زوجین خواند وافزود: زن و مرد موظفند حفظ آبرو کنند و نقاط ضعف یکدیگر را افشا ننمایند چرا که در قرآن کریم ریختن آبروی مسلمان نهی شده و گناه شناخته شده است.

در ادامه این همایش که در پادگان امام خمینی (ره) فرماندهی دژبان کل ارتش برگزار شد، از سربازان نمونه متاهل و همسران آنها تقدیر به عمل آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.