منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

عمومی

«جهش تولید» یعنی حرکت به سمت رفع مشکلات اقتصادی با سرعت بیشتر

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزاهرا(س) با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ با عنوان سال « جهش تولید» گفت: جهش تولید مرتبه‌ای است برای پیشرفت اقتصادی که با سرعت بیشتری به سمت رفع مشکلات متعدد اقتصادی حرکت کنیم.

«جهش تولید» یعنی حرکت به سمت رفع مشکلات اقتصادی با سرعت بیشتر

  سارا حیدری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزاهرا(س) در گفت‌وگو با  خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک  به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۳۹۹ و نام‌گذاری این سال با عنوان « جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال و در اولین بیاناتشان در سال ۹۹ شعار سال را «جهش تولید» قرار دادند. نقش تولید یک نقش یگانه است و جهش تولید مرتبه‌ای است برای پیشرفت اقتصادی که با سرعت بیشتری حرکت کنیم به سمت رفع مشکلات متعدد اقتصاد مانند مسئله اصلاحات بانکی، اصلاحات گمرکی، اصلاحات مالیاتی و بهبود فضای کسب و کار. 

وی ادامه داد: لازمه حرکت در تولید و برای اینکه تولید را راه بیندازیم باید توجه به بازار وسیع کشور در داخل داشته باشیم، اگر چه تولید، به فروش و به بازارهای خارجی ارتباط دارد ولی عمده فروش ما داخل کشور است.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزاهرا(س) افزود: با وجود جمعیت هشتاد میلیونی اگر بشود تولید را حرکت دهیم و پیش ببریم مشکلات اقتصادی قطعا تمام خواهد شد و این تحریم‌هایی که ایجاد کرده اند برای ما به یک فرصت تبدیل می شود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: درراستای جهش تولید باید موانع تولید را برای رسیدن به قله رونق تولید رفع کرد، موانعی مانند قاچاق کالا هم به لحاظ صادراتی و هم وارداتی، واردات غیرضروری، نبود بازار مناسب و عدم شفافیت تجاری.

حیدری یادآور شد: اگر بخواهیم این پیشرفت همراه با عدالت نصیب کشور و ملت شود باید هم علم را بیاموزیم و هم تولید علم کنیم، ما باید علم را با تمام معنای کامل آن به عنوان جهاد دنبال کنیم علم به تنهایی هم کافی نیست علم را باید  به فناوری، به صنعت، به توسعه و...وصل کنیم.

وی گفت: مقصود فقط تولید کالا نیست تولید در یک گستره وسیع، شعار ملت است. 
تولیدکار، تولید علم، تولید ثروت، تولید فرصت، تولید عزت و منزلت، تولید انسانیت اینها همه تولید است. رمز سعادت ملت ما در این است که در این گستره وسیع هم دولت و هم ملت، برای این مهم تلاش کنیم.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزاهرا(س) با بیان اینکه با همت مسئولان و مردم می شود مشکات تولید را برطرف کرد، اظهار داشت: دانشجویان انقلابی به ویژه اعضای تشکل جامعه اسلامی دانشجویان وظیفه خود می داند برای برطرف شدن برخی از این نقاص در جهت مطالبگری گام هایی بردارند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.